RELOC | Terra Nova
8106
page,page-id-8106,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-3.6.12,vc_responsive
 

Terra Nova

Locomotiva se numeşte Terra Nova şi face parte dintre primele trei proiecte ale lui Caterpillar. În fapt, în Electroputere VFU Craiova- Reloc Craiova s-a creat o linie de fabricaţie pentru aceste locomotive care sunt proiectate a fi utilizate pe căi ferate cu ecartament îngust, ecartament medii până la căi ferate largi din spaţiul CSI. Este o locomotivă versatilă care poate funcţiona oriunde la nivel mondial. Este o locomotivă a viitorului ce întruneşte condiţiile stagiul 3B pentru emisii poluante care nu este încă obligatoriu în UE. – Gratian Calin, Vicepresedinte Grampet Group & Manager General Reloc SA.

 

Aceasta locomotivă produsă exclusiv în Bănie este destinată in principal exportului. Locomotiva Diesel de 1.250 CP, proiectată și realizată de asocierea de firme Electroputere VFU – Reloc SA, s-a realizat în parteneriat cu corporația americană Caterpillar, care livrează motoarele cu care vor fi dotate noile vehicule feroviare.

 

 

 

 

 

Innotrans-Terra-Nova

 

 

 

 

 

 

 

Terra Nova este locomotiva produsa integral la Craiova

 

Noul vehicul feroviar fabricat în Bănie, denumit Terra Nova, este o locomotivă hidraulică de manevră şi îndeplineşte condiţiile unui stadiu de emisii poluante reduse, care încă nu sunt obligatorii în UE, susţine compania producătoare.

Aceasta este produsa aproape integral la Reloc, în sensul că toate piesele, caroseria, transformatoarele şi altele sunt fabricate la Craiova, cu excepţia motoarelor, care sunt produse de americani. Şi Caterpillar foloseşte o parte din piesele pentru motor din România, iar altă parte sunt aduse din exterior.  Practic, în incinta Reloc s-a creat o linie de producţie pentru noul tip de locomotivă.

Piaţa de desfacere va fi la export

 

Strategia companiei Reloc este una sustenabila si durabila, astfe incat este de inteles focusul pe productia de locomotive ce a pornit de la o necesitate a pieţei, businessul fiind creat pe profilul operatorului privat de transport din Europa, care are nevoie de locomotive noi.

„Ideea locomotivei a venit dintr-o analiză pură de marketing. Piaţa internaţională de transport de marfă şi de manevră s-a deschis în Europa. Au apărut sute şi sute de operatori privaţi care îşi doresc locomotive. Din păcate, locomotivele second-hand şi locomotivele de manevră s-au epuizat. Noi venim cu o soluţie ieftină, pentru operatorul privat“, a declarat ieri, la Craiova, Graţian Călin, Vicepreşedintele al Grampet Group.

 

 

 

 

 

„Este o locomotivă proiectată integral aici“

Noul vehicul feroviar produs în Craiova „nu are nici un fel de legătură cu vechile locomotive fabricate anterior în România“, ci are o serie de inovaţii: două motoare Diesel, două transmisii hidraulice şi două cutii de viteză etc. Ideea de bază a acestui produs este industria de automotive, din care proiectantii loc locomotivei spun că s-au inspirat şi are opţiunea de a fi montate calculatoare de bord şi oglinzi pneumatice, pentru care clienţii ar plăti în plus.
La conferinta de lansare a acestei locomotive a fost prezent și Allen Helton, manager în cadrul Caterpillar Inc., declarand că acest proiect, este foarte important pentru Caterpillar.

 

 

 

Citeste mai mult despre Terra Nova si Caterpillar